PDA

Zobacz pełną wersję : wyniki oswajania...?



noradarling
02-02-2013, 07:35
witam

mam lega /samca/ od 4 lat
przebywam z nim 24h/dobę -tak się składa iż z zawodu jestem grafikiem pracującym w domu
legwan przez cały czas przebywa poza terrarium -ma zagospodarowany parapet oraz do dyspozycji cały pokój

nie jest niczym skrępowany -może biegać po całym pokoju 24h/dobę i robi to:-)
skacze po meblach/są dostosowane do lega/, wspina się, spaceruje, skacze na mnie...

z tego co wiem każdy jest zainteresowany możliwością oswojenia legwana zielonego w warunkach domowych,
tego co oswojony legwan robi a czego nie...

mój legwan /od dawna/ nie ucieka przez otwarte okno -pilnuje się swojego miejsca
wskakuje mi na kolana aby ze mną posiedzieć
codziennie rano drapie w drzwi gdy chce abym włożył go do wanny -codzienna kupa...
oczekiwaniem, a w końcu odpychaniem miski pokazuje mi iż pokarm który mu dałem nie smakuje mu i nie będzie go jadł
podnosi głowę do góry i czeka na zmianę menu

nie będę się rozpisywał na temat mojego posiłku przy legu...
wskakiwanie na kolana i próba zjedzenia z mojego tależa to norma
z tego powodu -jestem tym zmęczony :-) często jadam w kuchni...

co ciekawe już kilka razy swoim zachowaniem poinformował mnie iż uciekł mi z terra wąż boa -zamiast spać o godzi. 22:00
legwan robił "stujkę" -pomimo tego iż wąż był daleko od niego -leg budził się w nocy!!!

z tego co zauważyłem legwany potrzebują towarzystwa -często po obejściu całego pokoju legwan wchodzi mi na kolana
i spędza na nich ok 20 min -jest wtedy głaskany i gadam do niego...

codziennie o godzinie 17:00 /prawie co do minuty/ legwan wskakuje na moje kolana i czeka aż przeniosę go na szafę na
której śpi -tak samo rano -godzi. 7:30 czeka na zdęcie z szafy -chocieaż wejście i zejście może spokojnie pokonać sam

to fakty...

jeżeli macie jakieś pytania to proszę -chętnie odpowiem...

Legus2004
02-02-2013, 10:04
4 lata cos robia... jak on sie nauczyl pokazywac Ci co chce czego nie chce itd??