PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o porady - Agama



steryl
26-12-2011, 03:59
Stałem sie szcześliwym posiadaczem Agamy Brodatej. Jestem poczatkującym "terrarystą", więc wiedzę mam prawie żadną, oprócz tego co usłyszałem w sklepie. Moja Agama ma ok. 13-15 cm długosci. Sprzedawca powiedział, że ma ok. 5 miesięcy. Niestety nie wiem czy to samiec czy samica (Agama oczywiście, nie sprzedawca ;-).
Mam terrarium o wymaiarach mniej więcej 85x50x50 cm. Wysypane piaskiem, z jednym korzeniem i sztuczną roslinką. Kamienny basenik, świetlówka emitujaca UVA i UVB, mata grzewcza pod mniej więcej 1/3 części, w miejscu gdzie stoi basenik.
Karmie ją świersczami (podobno teraz 4-5 raz dziennie?) maczanymi w witaminach. Na razie jest bardzo płochwliwa, boi sie gdy chcemy ja brac na rękę. Jest tez dość mało ruchliwa, nie wiem czy to normalne i jak "dużo" powinna sie poruszać.
Wiem, że pytania moga wydawać się "lamerskie" ale jak napisałem, nie mam żadnego doświadczenia: Oto podstawowe, które mnie męczą:

1. Temperatura - w terrarium w tej chwili jest ok. 25-26 stopni. Aby utrzymać większą, muszę stawiać konwektorek w pobliży terrarium. W miejscu, gdzie jest mata piasek jest oczywiście nieco cieplejszy. Czy powinienem zastosowac jeszcze jakies dodatkowe źródło ogrzewania lub doświetlenia? Jesli tak, to jakie?

2. Oswajanie - jak najlepiej oswajać? Czy trzeba ją często brac na rekę? Czy można? Czy głaskać? Czy Agamy to lubią czy nie? Czy wyjmowac z terrarium i puszczać w innych miejscach (na stole, na dywanie?) Czy jest prawdopodobieństwo, że mi ucieknie?

3. Karmienie - czy w tym wieku podawać jej już owoce lub warzywa? Jesli tak, to jakie i w jakiej formie? I jak często? Czy oprócz świerszczy dawać coś jeszcze?

4. Picie - jakoś niechętnie pije z tego baseniku. Czasami jak z palca podajemy jej kropelkę, która ścieka na jej pyszczek to chetnie to zlizuje. Czy to jest ok? Czy oprócz baseniku powinna mieć pojemnik z piciem?