PDA

Zobacz pełną wersję : CZY UROPLASTUSY.



Matiik
23-03-2012, 07:12
Czy uroplastusy są trudne w hodowli , czy mają jakieś specjalne wymagania?? Jakie ??

pepre
23-03-2012, 09:42
jest opis na stronie...

Matiik
23-03-2012, 23:14
wiem , czytałem , chodzi mi raczej o opinie kogoś , kto je hoduje i o jego prywatne doświadczenia i odczucia ;)

reveille
25-03-2012, 04:37
a czym jest niby opis jak nie tym? zdaje sie jest napisane. jak podejmiesz wyzwanie to http://www.exo-fauna.prv.pl

uroplatus
25-03-2012, 13:11
Nie mam doświadczenia w hodowli Uroplatusów, jednak (tak jak jest napisane w opisie) ważne jest utrzymywanie wysokiej wilgotności przy dobrej wentylacji. Wiąże się to zazwyczaj z większymi wydatkami na terrarium. Ja w moim terra w nocy mam wilgotność 90-100% przy temperaturze 20-21C, a w dzień mam wilgotność 80-90% przy temperaturze 24-26C. Terra ma jedna ściankę z siatki i jeszcze dwa paski na górze. Warunki te osiągnąłem montując system zraszania (3 razy dziennie po 1 minucie) i dodatkowo nawilżanie (nawilżaczem BURG) co około 10 minut przez około 10 sekund. Wilgotność jest bardzo stała temperatura też. Terrarium otwieram tylko podczas czyszczenia i karmienia. Ale jak mi pójdzie hodowla to się okaże. Co do karmienia to moje uroplatusy jadły od pierwszego dnia, jedynie wydaje mi się że po tych 3 tygodniach są bardziej aktywne w nocy. Więc wydaje mi się że jest to gatunek wymagający ale dotyczy to warunków w terra a nie pokarmu (to może często okazać się trudniejsze do "przeskoczenia"), dlatego jak ktoś się decyduje się na hodowle tych gekonów to raczej się musi liczyć z wydatkiem sporej sumy na terra (ja około 800 zł).

CD/Tombik
25-03-2012, 13:56
Uroplatus a czy wykonują one skoki np z jednej galezi na druga ?

uroplatus
25-03-2012, 14:22