PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z rozmnażaniem ANOLISÓW !!!



Pawel Checinski
14-12-2012, 07:46
Jestem posiadacem anolisow zielonych (2 samiczki 1 samiec).
Pytanie brzmi: CZY MOJ SAMIEC SIE "ZUŻYŁ"?????
Dladzego pytam, a wiec mianowicie: mysle ze samiec ma ponad 2 lata, jak go klupilem wraz z 1 samiczka (ktora niestety zdechla kilka miesiecy temu), ciagle doczekiwalem sie potomstwa. Potem kupilem druga samiczke i od tego mometu juz nie znalazlem w terrarium zadnego jajk, nie bylo tez wtedy zadnych zachowan godowych. To trwalo moze 5 miesiecy. Teraz od jakiegos miesiaca podnioslem temp, wilgotnosc i wszystko jest ok- prawie ok, poniewaz samiec pieknie prezentuje swój taniec godowy, obie samiczki (bo dokupilem także druga samiczke) odpowiadaja potakiwaniem na zaloty samca, samiec wtedy wpada w jakies drgawki doskakuje w kierunku samiczek i .... koniec! nie ma kopulaci i nie ma wogole jajek. Innymi słowy zaczyna dobrze, ale nie moze skończyć!!!
Co jest grane, samiec sie zuzyl, czy samiczki jeszcze nie sa gotowe?? a jesli tak, to kiedy beda gotowe, skoro od 6 miesiecy nie znalazlem jajek?.
Nalezy jeszcze dodac, ze jajka skladala mi wylącznie ta samica , ktora juz zdechla.
Ok, wiem ,ze sie opisalem, ale licze , ze komus zechce sie to przeczytac i podzieli sie ze mną swoimi doswiadczeniami na ten temat.
Pozdrawiam.

Ir
14-12-2012, 09:18
Cześć
Mam nadzieję,że z twoim samcem jest wszystko ok, po prostu zima nie jest odpowiednią dla nich porą do rozmnażania. Jeżeli są w dobrej kondycji zdrowotnej zapewniaj im takie warunki do wiosny, a myslę że wtedy doczekasz sie upragnionych jajek.

Pawel Checinski
14-12-2012, 09:35
tak, ale to sie juz ciagnie od kilku miesiecy, co prawde moze od miesiaca sa tance godowe. Samiec dostal jakiegos bzika! caly dzien mu schodzi po podrywach, samice odpowiadaja potakiwaniem, a potem uciekaja.J ak u ludzi, pierwsze cie podrywaja a jak przyjdzie co do czego to cie zleją!!! :) Bieny naiwny chłop!