PDA

Zobacz pełną wersję : anolis zielony



Foxtrott
25-07-2013, 12:32
jesli o jaszczurki chodzi jestem mocno początkujący.
od miesiąca mam anolisa zielonego, który trafił do mnie przypadkiem. ma jakieś 6 cm ciała. jest aktywny, wcina robale aż miło, ale jest brązowy przez 98% czasu. raz szary raz brązowy...
dowiedziałem się, że brązowowieje jak ma za zimno albo jak jest zestresowany, ale ma ciepło, pod lampą 30-32st, i jest w spokojnym kacie pokoju. w czym więc jest problem? ma za ciepło?
kiedy dostałem do miesiąc temu był ładny zieloniutki.
karmię muchami i świerszczami posypanymi specjalnymi witaminkami dla gadów.
wentylacja w terrarium bardzo dobra. czy jego kolor może być efektem zbyt dużej wilgotności w terrarium??

Jaca16
25-07-2013, 12:58
to efekt stresu.Moje anolisy byly brazowe przez 3 miesiece od momentu zakupu.Musisz poczekac.ten temaat byl juz tu walkowany kilka razy.

ROCES
26-07-2013, 09:50
czasem tez zalezy od rodzaju zarowki jaka masz w terrarium(sam widzialem jak anolisy byly cale brazowe przy specjalnej terrystycznej zarowce, a jasnialy jak sie dawalo zwykla energooszczedna zarowe)
...ale stres to stres.

Foxtrott
26-07-2013, 09:54
zielenieje najczęsciej nocą kiedy śpi a żarówke ma najzwyklejszą żółtą(taka pod ręką miałem)
dzięki za odp.

dr1zzt
27-07-2013, 02:26
Anolis jak kazda dzienna jaszczurka wymaga UVB..
Trzymane w zlych warunkach mozna najczesciej rozpoznac po ogonie.. (pofalkowany ogon - brak witamin/wapnia)
Wiem ze to jest wydatek ale postaraj sie dokupic mu towarzystwo (pamietaj ze nie mozna trzymac 2 samcow razem na malej przestrzeni) i koniecznie swietlowke UVB przynajmniej 2%. Od razu zobaczysz ze jest zieloniutki i wesoly :)

pozdrawiam

Jaca16
27-07-2013, 04:51
Ja mam juz rok anolisy i zadnej uvb nigdy nie mialy,sa zdrowiutkie i caly czas zielone jedynie dostaja pokarm posypany reptivite

Łukasz
31-07-2013, 03:34