PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka no kilkanaście pytań :))



Drutus
31-08-2011, 15:21
Witam wszystkich terrarystów. Jestem początkującym gościem, potrzebuję pilnie pomocy i porad w sprawie budowy i zagospodarowania dużego terra dla Warana stepowego. Gada mam już prawie rok i terra obecne 80/50/50 już jest za małe. Ostatnio zamiast wybrać się na zlot do Wrocławia dołożyłem kaskę i zamówiłem szafki pod przyszłe terra. Szafki stoją już w domu, a kaska na terra jest już odkładana. Terrarium będzie miało wymiary dł 250cm, szer 90cm, wys 90cm. Będzie to terrarium drewniane, zajmie mi pół pokoju a dostęp do niego będzie możliwy tylko z przodu. Sama drewniana konstrukcja myślę, że nie stwarza żadnych kłopotów.
1. Pierwszy problem to drzwiczki (przód terra)
a) Przednia szyba czy ma być dzielona na dwie części i przesówana na szynach jak do tej pory?
b) Czy może jedna szyba na zawiasach na dole i otwierana do dołu lub zawiasy na górze i szyba otwierana do góry w tym drugim przypadku tak jak w barkach tyle, że do góry z teleskopami po bokach??
c) Następna koncepcja to dwie szyby i otwierane na boki na zawiasach jak zwykła szafka, ale ten pomysł jakoś mi wogóle nie pasuje.
d) Jest jeszcze jedna koncepcja ale bardzo nietypowa mianowicie: W bokach terra zrobione od wewnątrz rowki pionowo takie prowadnice, szyba wstawiana od góry następnie w szybie po obu stronach w górnych rogach nawiercone dziury, od tych dziur specjalne linki jeden lub dwa haki wbite w sufit bloczek pod sufitem linki przez ten bloczek na drugim końcu linek ciężarki odpowiednie. Ale ten pomysł to istna gilotyna.
e) Można jeszcze zrobić przód z plexi, ale w Castoramie mają tylko najdłuższy wymiar 200/100cm.
2. Oświetlenie i temperatura.