PDA

Zobacz pełną wersję : zimowanie



mysza
19-08-2011, 03:28
W tej chwili mam nerodie faciata i zbożówki. Nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o zimowanie. Jeżeli ktoś mógłby mi poradzić jak to przeprowadzić. Ile czasu powinno takie zimowanie trwać, w jakich warunkach? Będę wdzięczna za wszystkie rady.

Pozdrawiam :::)))

ukar
19-08-2011, 13:42
Zimowanie - po dwutygodniowym okresie nie podawania pokarmu w grudniu, w ciągu dwóch tygodni temperaturę należy stopniowo obniżyć do 6-15°C i wyłączyć oświetlenie. Zwierzęta przekłada się na okres około 9 tygodni do skrzynki wypełnionej liśćmi i mchem (ściółka ta musi być wilgotna, jednak nie mokra, a skrzynka zamknięta i zaopatrzona w otwory wentylacyjne). Po tym czasie zwierzęta należy przenieść z powrotem do terrarium, w którym stopniowo podnosimy temperaturę do normalnej. Zimować można już młode wężyki, jednak tylko wtedy, gdy ich kondycja na to pozwala.
To pisze w opissie tego węża .....(nerodia faciata )

mysza
22-08-2011, 00:50
tak, ale nie zabardzo wiem, gdzie mogę osiągnąć temperaturę 6 stopni. Liczyłam na czyjeś doświadczenie. W pokoju nie jestem w stanie utrzymywać temperatury koło 6 stopni, bo zamarznę. nawet jak postawię terarium na parapecie, to pod spodem jest kaloryfer.

ukar
22-08-2011, 06:29
Ja nigdy nie zimowałem żadnych ze swoich węży ale mam kotłownie w mieszkaniu jest tam ok 6-8 stopni więc mam takie pomieszczenie dodam że jest tam okno i kaloryfer wiec moge regulować temperature.
Mam znajomego co swoje żółwie wynosił do piwnicy.

dr Robert
22-08-2011, 06:39