PDA

Zobacz pełną wersję : wylinka u młodej zbożówki



Marcin Ratajczak
23-02-2012, 09:16
Witam, jak pewnie wiecie mam młodą zbożówkę 40cm w czwartek kupiłem dokładnie tydziń temu w piątek dostała mętne oczy. Jestem początkujący wiec nie dokońca byłem przekonany, że może być to wylinka. W sobote oczy już były OK w poniedziałek dałem mu jedzonko i niestety stało się już we wtorek od rana dostał wylinkę do dziś się z nią męczy.
Czytałem i pisałem z niektórymi i teraz już wiem, że trawienie i wylinka to dwie rzeczy u węża które go bardzo męczą i, że gdy wąż ma mętne oczy to się do jedzenia nic nie daje.

Jak mogę mu pomóc ?

Wylinka zeszła w 1/3 :-( a on pewnie się strasznie męczy z tym trawieniem i wylinką.

Jak mogę mu pomóc

Czy wylinka tak długo trwa u węża czy to normalne ?

Pomóżcie

jUngel
23-02-2012, 09:31
Możesz spróbawać zerwać wylinkę palcami,
tylko uważaj na oczy (nie zerwij mu siatkówki)
przed tym zabiegiem wskazane jest podnieść wilgotność albo "namoczyć"
węża w wodzię!

SNAKES
23-02-2012, 09:32
Cześć,

możesz mu pomóc zwiększając wilgotność w terrarium.
Wąż powinien mieć możliwość wykąpania się w baseniku - to zwykle pomaga.

Jeśli wilgotność jest akurat ok a wąż ma basenik w terrarium, możesz też włożyć go do pudełka, w którym nalewasz najpierw troszkę wody (mniej więcej głębokości połowy grubości węża, żeby nie musiał pływać). W takim pudełku (oczywiście konieczne są otwory wentylacyjne) zostawiasz go w terrarium na kilka godzin.
Ważne aby to pudełko było umieszczone w ogrzewanym terrarium - żeby nie było za zimno.

Pozdrawiam

Marcin Ratajczak
23-02-2012, 09:47
No z głowy mu zeszło aż do 1/3 czyli jakieś 15cm i nie wiem czy mam go wykąpać czy co bo nie wiem jak tam z jego trawieniem.

Nie wiem jak długo powinna trwać wylinka ?
Mam go dopiero tydzień i nigdy wcześniej nie miałem węża :-(

Marcin Ratajczak
23-02-2012, 09:59
Nawet nie wiem jak sie mam za to zabrać :-(