PDA

Zobacz pełną wersję : Oswietlenie Legwana - pomoc!



kojot_lubin
13-08-2013, 01:53
mam pytanko
od niedawna jestem posiadaczem legwana zielonego
chcialem sie dowiedziec czy wychodzac z domu np. na 8 godzin do pracy wylaczac mu oswietlenie (w domu jest cieplo, sa szczelne okna itp.) -terrarium jest w oswietlonym (jesli mozna teraz tak powiedziec bo za oknem chmurka na chmurce i sloneczka nie widac) miejscu w domu - legwan ma odpowiednie zarowki na dzien i na noc (60wat) ale prawde mowiac boje sie, o jakies zwarcie w instalacj, pozar czy cos takiego podczas mojej nieobecnosci
na razie zostawiam mu zapalone ale chcialem sie dowiedziec (nie z literatury) jak postepuja bardziej doswiadczeni terrarysci i ile czasu dziennie swieca swoim pupilkom zarowka dzienna i ile nocna - ja chcialbym zeby moj mial jak najlepsze warunki
pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

afrox
13-08-2013, 08:04
OJ WIDZE ŻE NIE DOCZYTAŁEŚ JESZCZE WSZYSTKIEGO... JUŻ MÓWIE... OTÓŻ ŚWIATŁO ZAPALASZ NA 12 DO 14 GODZIN W DZIEŃ... A W NOCY GRZANIE (JEŻELI JEST ZIMNO W DOMU)... NIE ZAPOMINAJ TYLKO O ŚWIETLÓWCE UVB...

Macha
13-08-2013, 08:21
A instalacja powinna być tak zrobiona by nie było żadnych zwarć:)

afrox
13-08-2013, 11:29
no i żeby leguś nie miał możliwości się poparzyć o elementy grzewcze,,,

aniolek
13-08-2013, 13:43
Powinienes zostawiac zapalone swiatlo zreszta chyba tak wszyscy robia :) a co do instalacji to powinna byc ona sprawna na 100% nie mozesz pozbawiac swojego pupila wygrzewania sie pod zarowka bo legwany to bardzo lubia moj prawie caly czas pod nia siedzi schodzi na dol tylko wtedy gdy jest glodny albo za potrzeba ;)))

reconnect
13-08-2013, 17:26
n/c

kojot_lubin
14-08-2013, 01:04
dzieki wielkie - jeszcze wszystkiego nie doczytałem, ale właśnie tak robie jak piszecie - instalacje zrobiłem najlepiej jak umiałem a zarowki mam uvb - moj tez caly czas lezy pod nimi :)
DZIEKI - DOBRZE, ZE MOZNA NA WAS LICZYC!!!

Jędrek
14-08-2013, 10:33