PDA

Zobacz pełną wersję : Oświetnienie i ogrzewanie w terrarium zbożowego



DSO.pl
26-10-2013, 12:52
Od tygodnia mam takiego węża (około 6 m-cy, 55-60cm). Terrarium jest szerokości 60 cm, głębokie na 30 cm i wysokie na 40 cm. Podłoże jest z kokosa, a w nim kabel grzeczy terra zone 15 W. Mam jednak wątpliwość, czy ten przewód działa. Jak go dotykam, to w ogóle nie czuję, żeby on był ciepły. Czy powinienem ręką wyczuwać ciepło? W terrarium jest około 20 stopni, więc wydaje mi się że za mało i dlatego piszę ten post.
Poza tym w jednym rogu zamontowałem żarówkę i tu też mam pytanie, czy lepsza taka zwykła tradycyjna żarówka, czy taka z lustrem na górze, która kieruje ciepło na podłoże i mniej rozprasza światło, bo teraz taką właśnie mu zainstalowałem. No i jakiej mocy ma być ta żarówka? Włożyłem 60W, ale wkładając rękę wydaje mi się, że może być ona za mocna i nie wiem, czy nie wymienić jej na 40 W.
To mój pierwszy wąż i jestem laikiem, a chciałbym mu stworzyć jak najlepsze warunki. dlatego proszę Was o pomoc.

Ali
26-10-2013, 13:27
wydaje mi się ze żarówka jest za mocna a kabel na początku(ok 30cm) nie grzeje a dobiepro potem od tego odcinku zaczyna grzac a ty masz ten kabel w tym fauna boxia czy terrariuM??

corno
26-10-2013, 13:51