PDA

Zobacz pełną wersję : Epicrates cenchria cenchria - charakterystyka hodowli?



2P
19-04-2014, 16:10
Witam! Nie mam doświadczenia w hodowli węży (tu mnie pewnie ktoś wyśmieje). Chciałbym w przyszłości zająć się hodowlą (choć to pewnie za wilekie słowo ;) ) boa tęczowych (brazylijskich). Prosiłbym szczęśliwych posiadaczy tego podgatunku o podzielenie się jakimiś praktycznymi uwagami (najczęściej spotykane problemy itp.).

micgekon
20-04-2014, 00:08
O hodowli to możemy chyba powiedzieć jak się ma przynajmniej parkę i się rozmnozyło dany gatunek. Ja mam na razie mam tylko samiczkę (2-letnią). Mam ją od 1 miesięcznego maluszka i jak narazie nie sprawiała problemów apetyt dopisuje,wylinki bez problemów. Jedyna "wada" to to ,że prowadzi dość skryty tryb życia i przez to jest mało widoczna choć ostatnio nie mogę narzekać bo jak skończyła 1,5roku to nagle polubiła basen i spędza tam dość dużo czasu, przez co jest widoczna w ciągu dnia. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza to mogę polecić z czystym sumieniem bo to bardzo ładny wężyk.

coolary
20-04-2014, 02:07
Bardzo dobry wąż na początek - E.c.c są raczej bezproblemowe. Dodatkowe atuty to ich ciekawe ubarwienie i łagodne usposobienie.

nats
20-04-2014, 09:00
witam
mam teczowke od 2 lat super
jedyny problem to ze jest nie nachalna na jedzenie.
je tylko zywe szczury sredniej wielkosci raz na 10dni
mozna z nia robic co sie chce brak agresji
piekny waz
gdybym ja nie bral na rece nie widzialbym ze mam weza taka skryta:)

2P
20-04-2014, 12:55
A jaka musi być minimalna wielkość osobnika pozwalająca na umieszczenie go w docelowym terrarium?

P.S. Użyłem słowa "hodowla" w znaczeniu bardziej potocznym. Wiadmo, że chodzi o chów ;) Swoją drogą to tak naprawdę jak ktoś ma parkę i ją rozmnoży to też nie jest hodowcą. Hodowla w swej definicji zawiera selekcję, doskonalenie itp.

Sworthy
20-04-2014, 16:03