PDA

Zobacz pełną wersję : Gips - NIE SCHNIE!!!



Aron
15-10-2013, 11:30
W ta sobote postanowilem zalac scianki w terrarium gipsem (tak jak to zwykle robie, tylko ze teraz dodawalem pigment). Od tamtego czasu gips jeszcze nie wysechl choc zwykle twardnial tuz po wylaniu, a jego masa nie jest do konca twarda tylko podobna troche do plasteliny i jest jeszcze mokry (choc schnie juz 3 dni!!!!). Nie wiem przypadkiem czy to nie wina pigmentu ktorego dodawalem, ale napiszcie mi co moze byc tego wina. Z gory dzieki za pomoc.

TylerPL
15-10-2013, 13:05
Nie znam się na tym za bardzo, ale może spróbuj to dodatkowo ogrzać jakąś lampą. Ale nie wiem czy od tego nie popęka gips.

Adamek
15-10-2013, 13:44
to na pewno byl gips ? nie pomyliłeś może z kredą do malowania ścian albo czymś w tym rodzaju ? ja tek kiedys miałem w szkole :P:P

Raffee
15-10-2013, 14:02
To najlepiej pozbyc sie tego swinstwa i wylac jeszcze raz tylko gipsem szybko schnacym i nawet po dodaniu pigmentu powinien wyschnac w 30 minut. No chyba ze teraz wylales szybkoschnacym to jush nie wiem.

Krzysztof.W
15-10-2013, 14:05
Są różne rodzaje gipsu, najgorszy jest szpachlowy, najlepszy zaś techniczny. Jeszcze lepszy jest biały cement sprzedawany w małych foljowych woreczkach, lub klej do glazury.

Aron
15-10-2013, 15:10
wylal to gipsem budowlanym, szybkoschnacym... (w tym jest problem) :(

wezyki
15-10-2013, 15:13
to cos z tym gipsem musi byc nietak, albo to rzeczywiscie nie byl gips

gips szpachlowy budowlany schnie tak szybko, ze praktycznie w 10 min nieda sie nim nic juz zrobic, gips szpachlowy daje wieksze pole do popisu, poniewaz ma w sobie tyle chemi, ze nadaje sie do pracy (czyli ma konsystencje nadajaca sie do nakladania czy to na sciane w terrarium czy to na sciane w pokoju ;) przez ponad 2 h, czas calkowitego wyschnieca powinien byc po ok 4 h oczywiscie wszystko zalezy od grubosci.