PDA

Zobacz pełną wersję : Wiek Pelomedusy ?



Pelomedusa
17-07-2013, 10:43
Witam serdecznie,
Mam trzy zółwie bokoszyjne ("uśmiechnięte") - Pelomedusa subrufa.
Mają około 10cm x 9 cm (skorupa) Czy ktoś może mi pomóc okreslić ich wiek ?
Czy mogę stosowac z przybliżeniem tabelę z opisem czerwonolicego ?
Udało mi sie znaleźć w internecie jedynie niewiele informacji o Pelomedusach.

MataManX
17-07-2013, 11:53
Nie znam się na bokoszyich ale sądzę że jeśli żyją w podobnych warunkach jak czerwonolice i osiągają podobne rozmiary to możesz się pokusić o porównanie swoich gadów z tabelą. Jednak musisz pamietać że tabela jest tylko przybliżona, opracowana chyba na rozmiarach jednego zwierzęcia które było samicą. więc dane są przybliżone dla samic samce zależnie od gatunku są proporcjonalnie miejsze.

poczta
18-07-2013, 06:56
witam
od ponad roku hoduję ten gatunek żólwia i z doświadczenia wiem że w żadnym razie nie jest ten gatunek porównywalny z czerwonolicym przynajmniej jeśli chodzi o szacowanie wieku
żółwie te rosną znacznie wolniej, dla przykładu jeden z moich żółwi bokoszyjnych urósł w ciągu roku o jakieś 3cm a tej damej wielkości czerwonolicy urósł o raz tyle więc już podczas jednego roku są ogromne różnice a co dopiero po kilku latach
pozdrawiam

dr Robert
18-07-2013, 12:45