PDA

Zobacz pełną wersję : Nowy żółw



Peter_frostax
02-01-2014, 03:14
Wczoraj dostałem z w spadku żółwia ostro grzbieta. Jestem głównie pajęczarzem i nieznam się na żółwiach chciałbym się dowiedzieć czym mam go żywić jakiej wielkości akwen musi mieć obecnie żól ma około 7cm karapaksu. Czy potrzebuje jakieś grzlki świetlówki lampki.
Wszystkim którzy się wypowiedzią z góry dziękuję jestem zielony w sprawach żólwi.
Pozdr: Peter_frostax

marix
02-01-2014, 05:50
Pisze jak dla czerwonolicego, ale zdaje sie ze potrzeby sa bardzo podobne:
1. Pożywienie co 2 dni: stynka i inne rybki (jesli mrozone, to dopiero po rozmrozeniu i ociepleniu do temp. pokojowej). Awaryjnie mozesz podawac filety rybne (o tyle zle, ze bez dostarczajacego wapnia kreguslupa, ale poza tym OK). MOZESZ SIE POSILKOWA gotowymi paleczkami czy gamarusem, ale nie jako podsatwa. Nie dawaj miesa ssakow, drob raz na kilka miesiecy. Im starszy, tym chetniej bedzie jadal rosliny wodne (rozne). Noe podawaj salaty, ale mozezsz liscie mleczu czy fasoli. DUZZZZo wiecej info znajdziesz na stronie jojka, o innych rzeczach tez.
2. Akwen: dla jednego zolwia tej wielkosci moze byc zaledwie 50 cm. Ale to rozuwiayanie tymczasowe. Jesli i tak kupujesz akwa, to kup przynjamniej 80 cm podstawy (jesli wiecej - jeszcze lepiej, gornej granicy nie ma). IM WIECEJ, TYM LEPIEJ!!!!! Glebokosc wody - przynjamniej 15 cm, a im wiecej tym lepiej, byle zolw mial plycizny i mogl latwo wyjsc na wyspe.
3. Swietlowka dostarczajac promieniowania UVB (przyn ajmniej 50 zl), taką akwa dla rybek mozesz tylko posilkowo + lampka do wygrzewania (moze byc zwykla mleczna zarowka 40-60 vat).

marix
02-01-2014, 05:54
a, jeszcze jedno: nie kupuj pokrywy akwarystycznej, bo jest malo przuydatna. Taniej i lepiej jest zmajstrowac wlasna, ktora ma za podstawe oprawke pod swietlowki. Zolwie potrzebuja lepszej fluktuacji powietrza.
Temperatura wody: 24-26 st. Powietrza ciut wiecej, pod lampa nawet powyzej 30.

BuB3q
04-01-2014, 05:20