PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr ma za dużą moc



leepa
03-04-2014, 11:18
Został mi filtr po rybkach więc wsadziłam do żółwia ( jest to filtr wewnętrzny gąbkowy). Ale niestety się okazało że jak go włączę to mi sie wszystko miesza :) próbowałam jakoś kamieniami delikatnie przysłonić ale też nic nie dawało, więc musiałam wyłączyć. Jednak nie chce często wody wymieniać więc chyba muszę kupić nowy... (chyba że da się jakoś zmniejszyć moc :P ) Podobno kubełkowy jest najlepszy, ale ja nie znam się na filtrach, nie wiem czy zrozumiem jak on działa, czy jeśli będe miała kubełkowy to potrzebuje specjalnej szafki? bo ja takiej nie mam :/ czy jest to dobre rozwiązanie na małe akwa? (60cm x 30cm x 30cm)

foczka81
03-04-2014, 13:16
możesz zrobić cos a la filtr zewnętrzny wtedy nie będzie sie wszystko bełtało w akwarium. Na wysokości akwarium dajesz pojemnik, do pojemnika filtr, od filtra rurka która wypycha wode( możesz to od razu zakończyć deszczownią ). Zeby poziom wody cały czas się regulował (filtr nie pracował na sucho) od akwarium do pojemnika biegnie rurka (naczynia połączone, wiec poziom jest stabilny) ta rurka zasysa wode brudną wode . Teraz pozostaje tylko ustalić średnice obu rurek bo to zależy od mocy twojego filtra. U mnie ten system sprawdza się bardzo dobrze, mam pompke 600l/h aquaszut, początkowo w pojemniku filtrującym pływały małe gupiki ale zabezpieczyłam rurke i jest w porządku. Sprytne, nie? mój prodżekt:P

AdamEx
03-04-2014, 13:45
Spróbuj umieścić filtr na samym dnie i skieruj wylot pionowo do góry, jak nie będzie wyrzucać wody z akwa to git ;-)

marioh
03-04-2014, 13:51