PDA

Zobacz pełną wersję : Rzekotka Żabia i preparat mineralno-witaminowy ???? PYTANIA



tomi18
29-04-2014, 14:07
Raz w tygodniu dodajemy do pokarmu preparat mineralno-witaminowy. Tylko tyle zrozumiałem bo dzisiaj kupiłem trzy malutkie żabki ok. 2 cm wielkości i mam pytanka

1. Jak zrobić dla nich terrarium ???
2. Co jaki czas czyścić terra ???
3. Czy one naprawde tak brudzą ????
4. Co to jest " preparat mineralno-witaminowy" ????
5. Gdzie go można kupić i ile mniej więcej kosztują ????
6. Jak go stosować ?????
7. Jak oświetlać i czym i jak i co jaki czas zraszać terra dla żabek ????


Jestem początkującym terrarystą w zakresie żabek więc dzięki za odpowiedź :)

Double
29-04-2014, 15:58
1) odpowiedzcie mu, bo mi sie nie chce....
2) terrarium na bierząco czyść z wszelkich odpadkow organicznych (kupy, nie zjedzony pokarm etc), co pół roku zrob generalne porzadki (wymiana podloze, wyszorowanie terra i osprzetu etc). Wode wymieniaj zaraz jak tylko sie czyms zabrudzi (ale generalnie 1-2 razy w tygodniu)
3) cóż - kazde zwierze musi robic kupy, a ze zaby robia je akurat w formie "ciapkowatej" to juz nie ich wina. no i faktycznie troche brudzą szyby sluzem, choc nie jest to jakis potworny syf. dosc latwo jest po nich sprzatac.
4) to taki preparat zawierajacy komplet najwazniejszych dla plazow witamin i minerałów. moze byc w plynie (dodawany do wody lub wstrzykiwany w pokarm) albo w proszku (do posypywania pokarmu).
5) albo w aptece (wibovit dla dzieci, parę złotych) albo w lepszych sklepach zoologicznych (od kilkunastu zł do 30zł)
6) wyjasnilam w punkcie 4... byleby nie podawac za duzo, juz lepiej podawac za malo. dodawaj do pokarmu 2-3 razy w tygodniu.
7) oswietlac swietlówka UVA dla roslin albo rybek albo UVB 2%. zraszac rano i wieczorem.
KONIEC
PS poczytaj sobie wczesniejszy post na tym forum, też coś tam o witaminach było

KoReXoN
30-04-2014, 02:12