PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie, Żarówka, "Sufit" i Drzwiczki...



CarolinQa
07-01-2014, 12:31
Witam :)
Mam kilka pytań na temat terrarium dla Zbożówki.

*Ogrzewanie - mam wziąść taką normalną grzałkę akwariową jaką mam w akwarium i zalać cementem (czy czymś takim...)??? Dobrze zrozumiałam?

*Żarówka - zawsze musi oświetlać i ogrzewać? Czy może tylko oświetlać? Bo przecież od ogrzewania mam grzałkę... Prawda?

*"Sufit" - hmm... W całości mam założyć sietke? A co będzie jeśli w większej części będzie szyba? Taka mała Sauna Dla Węży?

*Dzwiczki - odsuwane na boki. Co moge zrobić żeby jakoś zamknąć terrarium? Mam młodszego brata który może je otworzyć, potem sie wystraszy i zostawi je otwarte... A wężyk sobie pójdzie w świat...

Może troszke dziwne pytania ale jestem początkującym terrarystą (tzn. najpierw chciałabym sie wiedzieć co i jak)...

Pozdrawiam CarolinQa :*

Iguanas
07-01-2014, 13:20
też jestem początkujący ale troche czytałem !
Co do grzałki to zalewasz grzałke akwariową ( wg mnie nie powinna być większa niż 10w - ryzyko pęknięcia większej ) w betonie i ona powinna grzać
Co do żarówki to zależy jakie duże terrarium, jaka grzałka, jaka temperatura otoczenia...
"Sufit" wg mnie najlepiej połowa siatki a połowa szyby
Drzwiczki - zawsze możesz zrobić na prowizoryczny zamek czy kłódkę ... było to już opisywane w innych postach odnośnie ochrony przed osobami 3....

phenix
07-01-2014, 13:36
w rozsuwanych na boki drzwiczki kupujesz zamek taki jak stosuje sie w gablotach i po sprawie. zamiast zarowki lepszy jest promiennik ciepla, chyba ze stosujesz tez zarowke do oswietlenia. taki promiennik nie daje swiatla i mozesz sobie regulowac temperature dzien/noc, sa barzdo wydajne i trwale. problem jest taki ze na dzien dzisiejszy sam nie wiem gdzie moze takie urzadzenie zanlezc.

pozdrawiam

CarolinQa
08-01-2014, 05:52
tzn. chcialam żarówke tylko do oswietlania... a grzałke w cemencie do ogrzewania :)

Saurus
08-01-2014, 06:56