PDA

Zobacz pełną wersję : Jak urządzić pojemnik po kliszy dla małego ptasznika?



Celtic_Spirit
01-07-2012, 14:03
Mam kilka pytań. Gdzie mogę dostać wymienione w dziale FAQ przezroczyste pojemniki na mocz? W aptece? Myślę, że jest to odpowiedniejsze od podełka po kliszy.. Poza tym- czy pojemnik ten ma również zawierać torf? Szczerze mówiąc jestem bardzo początkującym hodowcą- w tym tygodniu "adoptuję" pierwszego ptasznika (Brachypelma smithi). Przeczytałem już całe FAQ i nie mam zamiaru rezygnować z pajączka! Przeszedł on 3 wylinki.

Dlatego proszę o wyrozumiałość i szczegółową poradę w miarę możliwości! :) Pozdrawiam.

Hari
01-07-2012, 14:17
Tak, dla smithiego po trzeciej wylince odpowiedni juz będzie pojemniczek na mocz. Kupic tkai mozesz albo w aptece albo w sklepie z artykułami medycznymi. Sypiesz do niego to samo podloze co do kazdego innego pojemnika, czyli najlepiej włokno kokosowe lub torf.

kooba00
01-07-2012, 14:17
Tak pojemniczki na mocz są w aptece za około złotówke i powinien zawierac około centymetra lub troche więcej podłoża które dobrze trzyma wilgotność

Sojkas
01-07-2012, 14:31
Witam i grauluje! Smithi to IMHO piekny pajak.
L3 wg mnie moze byc w pojemniku po kliszy, ale to oczywiscie zalezy od wielkosci samego pajaka. Co do urzadzania : torfu proponowalbym troche wiecej niz 1 cm, bo to po pierwsze ulatwia utrzymanie wilgotnosci, po drugie umozliwia pajakowi zbudowanie sobie kryjowki. Nie zawsze to zrobi, ale dobrze jest dac taka mozliwosc.

Pozdrawiam!

Celtic_Spirit
01-07-2012, 14:35
Hmmm.. Jeszcze jedno pytanie. Czy coś oprócz tej warstwy ziemi powinien jeszcze taki pojemniczek zawierać? Chodzi mi o jakąś mini-kryjówkę albo coś innego? :) I jak często trzeba nawadniać taką ziemię? Wystarczy raz dziennie wstrzyknąć wodę strzykawką? I jak dużo otworków powinno zawierać wieczko? :) Pozdrawiam!

Miszqa
01-07-2012, 14:46