PDA

Zobacz pełną wersję : Ptaszniki



Orange
27-01-2013, 01:45
Hej!
Jestem laikiem, co prawda, jeśli chodzi o ptaszniki, ale staram się to zmienić.
W związku z tym mam dwa pytania:
- Wiem, że ten temat był już poruszany, ale każdy mówi, co innego, a więc – czy bierzecie swoje ptaszniki do ręki? Chodzi mi tu przede wszystkim o Brachypelma smithi i inne tym podobne...
- A to pytanie jest skierowane głównie do poszkodowanych – co się dzieje, jeśli ptasznik wyczesze włoski z odwłoku (dużo jest na ten temat w książkach, ale prosiłabym o przedstawienie własnych doświadczeń)

Pozdrowionka,
Marcia

herzog
27-01-2013, 01:55
Po pierwsze ptaszniki nie są maskotkami.W każdej chwili mogą wykonać gwałtowny ruch i albo Ci ucieknie albo sie zabije.Raz wziąłem swoja rosea na ręce(z przymusu) podczas przenośin do nowego lokum.
Jak ptasznik wyczesze włokski to ma łysy odwłok a Ty masz pecha (jak nimi oberwiesz)Powiem Ci tylko że cholernie swędzi.

_INVISIBLE_
27-01-2013, 01:57
Pytanie 1
Nie poleca sie brac ptasznika na rece poniewaz nie trudno jest o u padek tz. pekniety odwlok czy smierc nawet :(. Ptasznik moze zwiac na np. za szafe i co wtedy , trzeba szukac, ale to nie takei latwe :). Tak czy inacz NIE POLECAM ( i nie tylko ja ) brania ptasznika na rece. Tylko w wyjatkowych sytylacjach np. czyszczenie terra czy przenoszenie.
Pytanie 2
Ptasznik gdy wyczesz wloski na rece strasznie swedzi, a przestaje po kilku dniach. Jesli wloski dostana sie do drug oddechowych masz chrypke :D i swedzenie, gorzej jest z okiem :(. Do tego typu ptasznikow ( czeszacych ) powinno sie podchodzic do terra w maseczce i rekawicach. Jesli bedzesz mial duzo ptasznikow ktore czesza po kilku latach mozesz miec arelgie lub cos z glosem.
Pozdro

Atrax Robustus
27-01-2013, 02:26
Oczywiscie na forum roi sie od kozakow, ktorzy traktuja branie pajakow na reke jako dobry sport... ale pytanie, po co? Zeby sie dowartosciowac? Bo to przyjemne?