PDA

Zobacz pełną wersję : Rozmnażanie P.cambridgei - HELP



mari00sh
05-06-2014, 13:44
Witam!
Posiadam samiczke cambridgei po 11-12 wyl i chcialbym ja zaplodnic, obecnie zaczynam sie rozgladac za samcem (jesli ktos jest zainteresowany to prosze pisac na gg - 5187761 ;p)
Niestety jesli chodzi o rozmnazanie pajakow jestem zielony... :) Bede bardzo wdzieczny za potrzebne informacje. Interesuje mnie:

-po jakim czasie od zaplodnienia samica zlozy kokon?
-po jakim czasie od zlozenia nalezy go inkubowac? (domyslam sie ze odrazu ale warto pytac;p)
-ile nalezy go inkubowac?
-jak przygotowac inkubator i jakie warunki utrzymac?
-ile teoretycznie cambri sklada jaj? (100-200?)

No i to narazie tyle....jesli cos mi sie przypomni to jeszcze napisze!:)

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc a nie nasmiewanie sie ;p

sebooz
05-06-2014, 14:45
na pierwsze 2(jak nie 3) i ostatnie i część 4 pytania znajdziesz odpowiedz w opisie gatunku"
http://terrarium.com.pl/ptaszniktrynidadzki.php
"Rozmnażanie
Dojrzalość płciową samica osiąga po 10 - 11, zaś samiec po 9 - 10 wylince. Przed kopulacją samicę należy nakarmić, musimy pamiętać o tym, żeby była niedługo po wylince (co jest bardzo istotne), od 2 do 3 miesiący po kopulacji, samica składa kokon, w którym znajduje się od kilkudziesięciu do ponad 200 jaj, z których po 25-35 dniach, inkubacji w temperaturze pokojowej (od 18-26°C), legną się młode (nazywane nimfami - pierwsze stadium rozwoju). Po dwóch wylinkach (do 25 dni) są już młodymi pająkami o długości ok. 1 cm, przypominajacymi osobniki dorosłe. Młode pająki trzymamy w oddzielnych pojemnikach, aby uniknąć wzajemnego zjadania się."

na początek 4 pytania znajdziesz odpowiedz tu:
http://www.mga.com.pl/~adampl/hodowla/inkubator.php

przemek_lewy
05-06-2014, 14:46
bym cie odeslal do faq ale juz dobra;p