PDA

Zobacz pełną wersję : karaczany nauphoeta cinerea



KnockeR
14-08-2013, 05:30
Czy ktoś hoduje karaczany nauphoeta cinerea. Proszę o jakieś rady dotyczące tych karaczanów i informacie czy szybko się rozmnażają itp:) jestem zielony w karaczanach :) moja smithi L9 się 3 razy na to rzucała i nie potrafi tego złapać :(

Dark Raptor
14-08-2013, 05:41
Tu masz dużo dokładnych danych o biologii N. cinerea :)
http://www.herpshop.com.au/Food.html
Praktycznie nic więcej nie potrzeba...

KnockeR
14-08-2013, 06:13
hehs nie znam aż tak dobrze angielskiego:( Potrzebne mi aby takie rady
Co dać na dno torf? jeszcze go nie wrzuciłem narazie mają wytłoczki
2. Jakiej wilgotności wymagają
3. jakiej wielkości są najmniejsze chodzące po szybach osobniki:)?? zabezpieczyłem terra taką drobną metalową siatką ale nie wiem czy to starczy:P

Dark Raptor
14-08-2013, 08:40
Nie trzeba podłoża, wytłoczki wystarczą.
Wilgotność ok. 70%
Młode mają ok. 5mm i wszystkie "rozmiary" łażą po szybach.
Jeśli nie ma najmniejszych szpar, to wystarczy. Ja mam szczelnie zamykaną pokrywę (na zatrzask) z drobnymi otworami wentylacyjnymi.

skarpiel
16-08-2013, 06:01
Hej
Te cholery są zajebiście sprytne i szybkie tak więc jeśli znajdą jakąś dziurę to sie wszystkie wyprowadzą.
Ja trzymam na torfie w akwarium a od góry mam dośc mocno naciągniętą ramkę z drutu na którą naciągnąłem damską rajstopą (hie hie) ale zdaje egzamin na 100%.
Warunki:
hmmmmmmm
w zasadzie to powinny wytrzymać wszystko!!!!!!!
Ale jak im zapewnisz takie naprawdę odpowiednie warunki tj:
- pokarm regularnie (płatki, owoce, warzywa i oczywiście mięsko jakieś co kilka dni - to będą sie mnorzyć i mnorzyć) z tym że nie zbyt wiele tego pokarmu jednorazowo - po trochu jak zjedzą to znowu można dołozyc - tak żeby nie gnił w akwarium
- woda w jakimś zabezpieczonym pojemniczku świeża oczywiście (najlepiej do pojemnika wsyp żwirek czysty i zalej go wodą - inaczej będą sie topić)
Jak to zapewnisz to masz naprawdę godne uwagi owady.