PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o porady!



wawpru
27-05-2014, 03:29
Jestem początkującym hodowcą, właśnie kupiłem dwie modliszki S. Gastrica L4. Czy moglibyści napisać w czym je trzymać (chyba pojemnik na klisze bylby juz za mały), jak utrzymywać odpowiednią wilgotność itd? Z góry dziękuje i pozdrawiam!

Lockdown
27-05-2014, 03:42
Pojemnik na mocz! Wilgotne ręczniczki lub wata. A jak juz bedzie po 6 wyl. okolo to chyba do terra o ile sie nie myle czy jakos tak. FAQ i Archiwum - będziesz wiedział wszystko.

Black Rider
27-05-2014, 03:46
Tekst z http://modliszki.go.pl

<u>2.Pojemniki dla modliszek L4-L6</u>

a) Pojemniki na mocz

Pojemniki na mocz możemy kupić w każdej aptece za ok. 70 gr. Łatwo z tego zrobić pojemnik dla modliszki, ponieważ są już z pokrywką. Na dnie umieszczamy wilgotny wacik, chusteczkę lub substrat kokosowy. Pod pokrywą mocujemy siateczkę, aby modliszka miała o co się zaczepić podczas wylinki. Możemy dać także jakiś patyczek, po którym modliszka mogłaby sobie chodzić.

b) Kubki jednorazowe

Kubki jednorazowe można dostać w prawie każdym sklepie. Często pijemy z takich kubeczków na szkolnej dyskotece lub na grilu z rodzinką. Urządzamy go tak jak pojemnik na mocz, tylko ze jako nakrywki musimy użyć siateczki lub gazy. Niektórzy zakładają ucięty kawałek folii, w której zrobiono dziurki.

c) Plastikowe kufle na napoje/piwo

Na dno ta sama regułka: wilgotny wacik, chusteczka lub substrat kokosowy, przykrywamy siateczką lub gazą. W takim pojemniku mamy już więcej miejsca, więc możemy dać np. jeden patyk na górze, na którym modliszka może sobie wisieć lub linieć i na dole też patyczek. Nie wolno dawać ich za dużo ponieważ modliszka może mieć problemy z przejściem wylinki.



A co do wilgotności:
Zrobić w nich dziurki (jako wentylacje) i zraszać podłoże co 2-3 dni (gdy będą miały już prawie sucho).

Lockdown
27-05-2014, 03:48