Zobacz pełną wersję : Wywalilem korki w calym domu...
Robie nowe terra dla agamy brodatej. Jestem na etapie elektryki i chyba popieprzylem cos w kabelkach, bo przy probie generalnej wywalilo bezpiecznik mojego pokoju, oraz 3 glowne bezpieczniki na cala chate (zaplombowane).
W dodatku UV jasnym rozblyskiem pozegnala sie z zyciem...
Niestety, czeka mnie teraz szukanie bledu, ktory popelnilem... A nie za bardzo wiem, gdzie... Sprawdzilem wszystko przed proba i wydawalo sie byc OK.
a jestes pewien że dławik jest sprawny ??
1.sprawdź połączenie kondensatora
2.sprawdź połączenie statecznika (dławik)
3.sprawdź starter
4.wszystko łącz kostkami
5.załatw dobry schemat
6.rób to na przewodach kolorowych
7.dobrze sprawdź oprwy
8.ile ma watt ta świetlówka i jakiego urzywasz do niej statecznika
9.pamiętaj że starter musi być połączony tak:
Swietlówka
Awikularia
25-04-2013, 17:31
Kregon, nie martw sie. Mi kiedys wysiadlo swiatlo przez zle polaczenie kabelkow w pionie w bloku :P
Dzieki za dokladne rady :)
1. Jakiego kondensatora? (chodzi Ci o sciemniacz? jesli tak to sprawdzone).
2 i 3 - sprawdzone
4. tak wlasnie zrobilem
5. Jako ze taka jest dosc indywidualna sprawa, takiego schematu nie znajde. Jesli chodzi Ci o chemat polaczenia swietlowki, to jest chociazby na dlawiku.
6. jak w pkt. 4
7. Wszystkie czesci nowe
8. 20W, 18-20W
9. jak w pkt. 5
Hehe... no to teraz czekam, az ktos napisze, ze zalatwil cala dzielnice :P
Ja kiedyś wywaliłem pion w domu :D żeby ominąć plombe to zdjołem dzwiczki z zawiasów, wisiały na plombie, no i sie zerwała ]:-> Pomysł dobry wykonanie do dupy
Sprawdź jeszcze raz przewody w oprawie!!
I czy ta świetlówka zaświeciła się? jeśli tak to znaczy że dławik raczej dobry i starter też
a ten kondensator niejest konieczny ale jakbtś miał to lepiej by sie zapalało.musiałeś popełnić jakiś błąd w połączeniu
schematów poszukaj www.elektroda.pl/rtvforum
Skąd wiesz że UV porzegnałą się z życiem?
pierwsze próby rób na zwykłej świetlówce
zobacz