PDA

Zobacz pełną wersję : CO ROBIĆ ?? KAMELEON !



shark
08-08-2012, 09:18
Witam mam małą prośbe chce w najbliższym czasi kupić kameleona ale najpierw chce wiedzieć wszystko o nim aby być przygotowanym na jego przyjęcie...jeśli ktoś jest chętny czy mógł by mi pomóc w wyborze kameleona ( jestem początkujący ) jaki rozmiar terrarium ma miećco daćna podłoże jak wyposażyć terrarium, następnie jaki podawać mu pokarm i wiele innych ważnych rzeczy o których jeszcze nie wiem a chce sie dowiedzieć. Z góry dziękuje. Pozdrawiam Tomek

Devil_
08-08-2012, 09:21
Ponizej masz linka do najpopularniejszego kamka w terrariach :)

Kameleon jemeński (Chamaeleo calyptratus) (http://www.terrarystyka.com.pl/gatunki.php?id=20020704165342)

Pozdrawiam Devil_ 8)

shark
08-08-2012, 09:57
jeszcze mała prośba jeśli jest tu ktoś taki z okolic Rudy Śląskiej to może był by w stanie naprawde mi pomó ?? no i jeszcze jedno pytanko czy zwierzaka (kameleona) trzeba rejestrować czy zostaje to tylko zależne od właściciela :) nareczka

xol
08-08-2012, 11:37
I nie kupuj innych gatunków - tylko jemeńskie łatwo rozmnażają się w terrarium (czyli inne gatunki zapewne pochodzą z odłowu).
Jeśli masz konkretne pytania, pisz lepiej na dziale "jaszczurki". Jest tam kilka osób które mają kamki (za mną włącznie) i chętnie pomogą.
I dobrze zastanów się nad zakupem, bo to są wymagające stworzenia, nie polecane dla początkujących. Często mają problemy ze zdrowiem (osobiście polecałabym samca, samice są słodkie, ale zdarza się, że nawet niezapłodnione składają jaja co jest dużym obciążeniem dla organizmu i może zaowocować problemami zdrowotnymi). Przygotuj się na spore wydatki (kamek potrzebuje dużego terra, dużo je itp.). Może jednak zdecydujesz się na łatwiejszą w hodowli jaszczurkę. Jeżeli chcesz zwierzaka, który łatwo się oswaja, zrezygnuj z kamka. Przejrzyj opisy gatunków, może znajdziesz coś dla siebie.