PDA

Zobacz pełną wersję : Spryskiwanie .. odwieczny problem :)



Fredomirek
24-09-2012, 17:31
Witam!
Chciałbym zapytać co robić żeby ścianki terrarium nie były ubrudzone po każdym spryskaniu? Chodzi mi oczywiście o pozostający osad. Ja mam ten problem w terrariach z płazami i owadami. Sądzę, że woda destylowana nie będzie zostawiała śladów, można ją dostać za grosze .. tylko czy to nie jest szkodliwe, że jest taka zupełnie wyjałowiona? Czy ktoś stosował dłuższy czas samą wodę destylowaną?
Słyszałem o wodzie bez toksyn którą można przefiltrować filtrem podwójnej osmozy czy jakoś tak (nie znam się na tym) ale niestety nie dysponuję takim czymś :)
Czytałem również o mieszankach destylowanej z kranówą ale w końcu część wody z kranu będzie zostawiać te ślady i zacieki. Proszę o sprawdzone sposoby i u jakich zwierząt je stosujecie?

Pozdrawiam, Piotr

Foxtrott
25-09-2012, 01:44
nigdy tego nie sposowałem, ale w Poznańskim Starym Zoo w pawilonie płazów gadów stosują tylko destylowaną, albo z osmozy(niepamietam którą dokładnie) i niemają zacieków.

mrowa
25-09-2012, 01:50
Picie przez czlowieka wody destylowanej powoduje obnizenie pozimu elektrolitow, gdzyz wszystkie pierwiastki dyfuduja z godnie z gradientem stezen. Polecal bym wode np oligocenska gdyz ona (tak mi sie wydaje) zawiera mniejsza ilosc jonw wapnia, ktore sa odopwiedzialne za owy nalot.

_INVISIBLE_
25-09-2012, 05:15
Ja uzywam wody destylowalen do zraszania terrariow ptasznikom i jest wrzystko OK

Fredomirek
25-09-2012, 06:42
Mrowa ale w końcu płazy tej wody nie będą pił więc chyba im nie zaszkodzi :)?

Pozdrawiam, Piotr

afrox
25-09-2012, 08:34
he ja tam całyczas pryskam oligoceńską ale mimo to i tak mam te wstrętne zacieki...paskuctwo... nic tylko pozostaje myć szybki co kilka dni...

Arr
26-09-2012, 02:55
Najlepiej spryskiwac woda "neutralna" tzn. albo destylowana albo po oczyszczeniu w filtrze odwroconej osmozy (RO). Tylko jak zwykle jest druga strona medalu bo: