PDA

Zobacz pełną wersję : anolis zielony czy gekon lamparci???



manyack
01-11-2012, 12:04
Witam.
Nie dokonca jetem pewien czy to wlasciwe forum na to pytanie, ale co tam.
Jestem zainteresowany kupnem jednej z tych dwoch jaszczurek, ale nie wiem ktora mam wybrac, czytalem opisy i faq, ale to mi nie wystarcza. Nie mam waronkow zeby trzymac kilka terrariow, a w jednym terra chce miec tylko jednego osobnika. Co bardziej nadaje sie zeby trzymac pojedyncza sztuke, anolis czy lampart? Co latwiej sie oswaja? Jakie wymiary optymalne terra zrobic dla danej jaszczurki? z czego zrobic takie terra? jakie musi byc wyposazenie, oswietlenie, ogrzewanie, kryjowki, podloze? wiem ze te pytania sa proste glupie i moga zdenerwowac kilka osob, wiec przepraszam i prosze o proste odpowiedzi doswiadczonych hodowcow jaszczurek. W tej dziedzinie jestem zupelnie "zielony", a bardzo chcialbym miec takie zwierzako. Dziekuje i pozdrawiam wszystkich errarystow.

mich299
01-11-2012, 12:43
witam

sadze ze dostaniesz "opiernicz" od niektorych uzytkownikow forum, bo odpowiedzi na te pytania sa juz na forum, wystarczy poszukac, ale ... nie wiem jak anolisy, ale gekony lamparcie sie szybko oswajaja, moj juz po miesiacu bez problemu wchodzil mi na reke. co do terrarium to musisz poszukac, ja mam 60x40x30 (dlugosc, szerokosc, wys) podlozem dla lamparta nie moze byc piasek, bo go jedza i moga sie nim zapchac, najlepiej to specjalne podloze kokosowe, dostepne w sklepach zoo., ogrzewanie - albo mata grzewcza, albo kabel grzewczy (patrz faq) kryjowek moze byc kilka, zeby sobie zwierzatko wybralo.

powodzenia w hodowli :)

Double
01-11-2012, 12:55