PDA

Zobacz pełną wersję : Gryzienie



Mad
18-08-2011, 10:42
Witam wszystkich forumiaków i miłośników Legwanów!

Jestem początkującym chodowcą legwana (mam go około 3 tygodni). Mały ma około 12 cm długości.

Mam pytanie do bardziej doświadczonych terrarystów: mój pupil od czasu do czasu próbuje mnie ugryźć gdy chcę go dotknąć, bądź wyjąć z terrarium. Nie wiem więc, czy mam tego unikać, czy też z premedytacją dawać mu się gryźć, aby zrozumiał, że to nic mu nie daje?
Ogólnie będę wdzięczny za wszelkie rady i doswiadczenia związane z oswajaniem gada np. ile czasu wam to zajęło i w jaki sposób to zrobiliście, czy może się zdatrzyć, że legwan mimo iż z chodowli i młodzitki pozostanie dziki itp.
Z góry dziękuję - MaD.

ukar
18-08-2011, 23:46
Jak na razie zostaw go w św. spokoju ja mam swojego legwana pol roku i jest dziki jak krokodyl to terwa a czasami i tak sie nie udaje .Twoje maleństwo broni sie jak może więc gryzie ,poprostu daj mu troche czasu a napewno nie możesz brac go na razie na ręce poczytaj troche wcześniejsze tematy na forum bylo o tym bardzo wiele gadania.....
powodzenia

mysza
19-08-2011, 01:34
Jeżeli chodzi o mnie to choduję co prawda węże, ale to też gady. Węże oswajają się z właścicielem im częśćiej i dłużej bierzesz je na ręcę. Co do ukara nie dziwię się, że jego legwan po pół roku jest dziki skoro daje ci takie rady. Zwierze musię się do ciebie "przyzwyczaić", a przynajmniej do tego, że jest wyjmowane i dotykane. Musi znać twój zapach, bo w sumie ciężko jest, żeby cię poznawał po krokach jak n.p. nietrórzy twierdzą. To nie pies i nie kot.

Edyta
19-08-2011, 01:53
Załórz rękawiczki skórzane i oswajaj na "siłę". Zacznij od głaskania po pyszczku lisciem sałaty potem dłonią. Jeżeli po wyjęciu będzie agresywny przytul do siebie i głaszcz aż się uspokoi. Legwany szybko rosną duże są bardzo silne i bardzo trudno je oswoić. Powodzenia.
Mają bardzo ostre zęby takie małe żyletki.

akasza
19-08-2011, 02:30