Re: Wąż dla początkującego
No python odpada. Ale jeśli chodzi o Elaphe cenchria to czy n jest akurat najłagodniejszym gatunkiem z rodzaju elpahe??
Wiesz sorry mateusz ale po tym co piszesz to widzę że nie masz zielonego pojęcia o wężach.
1.Epicrates a nie Elaphe(fan zbożówek się znalazł)!
2.Regius nie jest takim złym wężem dla początkującego, ja zacząłem właśnie od regiusa ale poprostu nie tak jak inni dużo czytałem.
Chodzi o Epicrates cenchria - BOA TĘCZOWY dodam ze to bardzo piekny wąż
No od razu widać że jestem początkujący:)
Ale starałem się dużo ostatnio o wężach czytać, ale i tak nie za bardzo sie jeszcze orientuje dlatego prosze o pisanie pełnych nazw.
A co do Regiusa to sobie chyba na niego nie pozwolę bo nie będę mógł mu zapewnić warunków jak dorośnie.
I prosze nie denerwujcie się jak znowu jakieś głupstwo walnę:)
ja bym ci radził mahonia lub zbozówke :)
No jak regiusowi nei bedziesz mógł zapewnić warunków?? Przy taki terra nei ebdzie problemu;) Ale skoro tak twierdzisz to boa tęczowego sobie podaruj, pomyśl nad jakims wężem właściwym np: mahoń, zbożówka, jakiś królewski, smugowy i wiele jest innych ;)
Jest wiele węży odpowiednich dla początkującego.
Nikt nie zna twojego gustu i nie jest w stanie powiedzieć Ci konkretnie co masz kupić.
Poczytaj opisyc gatunków, wybierz węża który Ci się podoba i któremu jesteś w stanie zapewnić odpowiednie warunki, zrób dla niego odpowiednie terrarium i do dzieła.
Polecam:
- smugowy: P. obsoletus - dowolny podgatunek - rożnorodne, nie grymaszą, widać je
- amurski :E. schrencki - pozornie monotonne ubarwienie, ale usposobienie idealne, żerty i bezproblemowy
- dwuplamy: E. bimaculata: trzeba poszukać, maleństwo, ale nie do zdarcia, przy tym wybitnie ładny
- dowolny podgatunek L. mexicana: skryte w młodości, potem widać je w zasadzie ciągle, kupić z dobrego źródła, nie grymaszącego. L.m. thayeri - pełna gama kolorów